مهندس مهدی ورقائی
آنچه در این مطلب میخوانید

ما در این مقاله از سایت مهندس مهدی ورقایی، به بررسی بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت بطور خلاصه؛ رشته‌های علوم پایه، کار‌درمانی، رادیولوژی، مامایی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، رشته پزشکی است.

مهاجرت به کشورهای مطرح اروپایی یا آمریکایی، می تواند آرزوی بسیاری از افراد باشد. مهاجرت تحصیلی، از جمله روش های مهاجرتی بوده که بسیار مورد تقاضا است.

توجه به رشته تحصیلی خود و این که در چه حوزه و شاخه ای به تحصیل می پردازید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مسئله به خصوص در کشورهای خارجی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مسیر شغلی و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

از جمله رشته های تحصیلی بسیار محبوب در مقطع دبیرستان، رشته علوم تجربی است. افرادی که در حوزه علوم تجربی مهارت کسب می کنند و تحصیل می کنند، برای مهاجرت به کشورهای مطرح از طریق این رشته، بایستی به بهترین رشته های تحصیلی تجربی، دقت زیادی کنند.

به همین دلیل، ما در این مقاله، قصد داریم به بررسی برخی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت بپردازیم. همچنین، مهندس مهدی ورقایی از کارشناسان بسیار مجرب شرکت الست گروپ، می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص، انجام دهد.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت چیست؟

معرفی بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

معرفی بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت
معرفی بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

تحصیل در بهترین رشته های تجربی در کشورهای مطرح اروپایی یا آمریکایی، می تواند جذابیت فراوانی داشته باشد. از مسئله تحصیل در دانشگاه های مطرح گرفته تا آینده شغلی و تقاضای کاری در حوزه تجربی، می تواند از جمله مزیت های قابل ذکر آن باشد. در ادامه، به برخی از اولویت دار ترین رشته های تجربی می پردازیم که می تواند برای مهاجرت، بسیار مفید و کارساز باشد.

  • رشته پزشکی

رشته پزشکی، از رایج ترین و محبوب ترین رشته های تجربی برای تحصیل در دانشگاه های خارجی است. وجود طیف بسیار گسترده و وسیع از رشته های دانشگاهی پزشکی، می تواند رونق تحصیلی و پذیرش آن در بهترین کشورهای دنیا را به وجود آورد.

از طرفی، آینده شغلی رشته های پزشکی، می تواند قابل توجه باشد. اگر کشور مطرح و مشهوری در دنیا را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنید، به دلیل استانداردهای بالای بهداشتی چنین کشورهایی، می توانید از مزیت های درآمدی و شغلی بسیار مناسبی برخوردار شوید.

گرایش های مختلفی در رشته های پزشکی وجود دارد که افراد می توانند بر اساس علاقه خود، وارد این حوزه ها شوند. از جمله گرایش های مشهور آن، عبارتند از:

  • آلرژی و ایمونولوژی
  • بیهوشی
  • پوست، مو و زیبایی
  • رادیولوژی تشخیصی
  • طب اورژانس
  • پزشکی خانواده
  • داخلی
  • ژنتیک پزشکی
  • و …

لطفا از پست رشته های پولساز در امریکا دیدن کنید.

  • پرستاری

از دیگر مناسب ترین و بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت، می توان به رشته پرستاری اشاره کرد. حرفه پرستاری، از مناسب ترین رشته های علوم درمانی و بهداشتی است که به مراقبت بیماران می پردازد.

کشورهایی که از نظر مراقبت های بهداشتی، در سطح بالایی قرار دارند، خواستار نیروی کار بسیار ماهری در زمینه پرستاری هستند. برای تحصیل در رشته پرستاری در خارج از کشور، نیاز به معادل سازی مدرک خود دارید.

کشورهایی نظیر آلمان، دانمارک، آمریکا، کانادا و …، می تواند جزو بهترین کشورها برای تحصیل در رشته پرستاری باشد که با بازار کار بسیار مناسبی هم همراه است و می تواند مزیت های حقوقی و درآمدی زیادی را هم به همراه داشته باشد.

توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص تحصیل در رشته پرستاری در کشورهای خارجی، با مهندس ورقایی، مشورت های لازم را انجام دهید.

توصیه می کنیم از صفحه دوره های پرستاری با مدرک بین المللی دیدن کنید.

  • داروسازی

از رشته هایی که می توان نگاه بسیار خوبی از نظر تحصیلی و شغلی در خارج از کشور به آن داشت، رشته داروسازی است. این رشته تحصیلی، می تواند ساده تر از رشته پزشکی باشد، اما با چالش های خاص خود مواجه است.

برای این که بتوانید اقدام به مهاجرت از طریق این رشته کنید، بایستی زبان کشور مقصد را به خوبی فرا گرفته باشید. همچنین برخی از کشورها، نیاز به آزمون ورودی خواهد داشت که می توانید در این خصوص، با مهندس ورقایی مشورت نمایید.

  • دندانپزشکی

از رشته های بسیار پرطرفدار در حوزه علوم تجربی که می تواند درآمد قابل توجهی هم ارائه دهد، رشته دندانپزشکی است. این رشته بدون شک، از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت است که علاقه مندان بسیار زیادی را هم به خود اختصاص داده است.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، بایستی به زبان کشور مورد نظر خود مسلط باشید و همچنین، نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی و حتی آزمون ورودی خواهید داشت. میزان حقوق و درآمد دندانپزشکان، بعد از اتمام تحصیل بسیار مناسب است و می تواند رفاه بسیار خوبی را فراهم آورد.

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت چیست؟

  • فیزیوتراپی

نیاز به رشته فیزیوتراپی در دنیای امروزی، بسیار افزایش یافته است. دلیل آن هم، تغییرات در سبک زندگی است که می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین می توان گفت که از رشته های بسیار مناسب در حوزه علوم تجربی برای مهاجرت، رشته فیزیوتراپی است. بنابراین، اگر علاقه مند به این حوزه هستید، می توانید شانس خود را برای پذیرش در کشورهای مطرح اروپایی و آمریکایی، برای پذیرش تحصیلی، امتحان کنید.

کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلیس، می تواند جزو بهترین کشورهایی باشد که بتوان در شاخه فیزیوتراپی به تحصیل و اشتغال پرداخت. در این رشته، نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی خود دارید و همچنین، تسلط به زبان کشور مورد نظر، می تواند جزو ضروریات باشد.

  • مامایی

مامایی
مامایی

رشته مامایی می تواند نیازمندی خاصی در جامعه پزشکی باشد. این رشته تحصیلی، می تواند کاربرد بسیار فراوانی در زمان بارداری بانوان و هنگام زایمان داشته باشد و به صورت مستقیم، با سلامت فرد و فرزند او ارتباط خواهد داشت. بنابراین، تحصیل در رشته مامایی در خارج از کشور، می تواند یک ضرورت و همچنین نوعی مزیت شغلی از نظر درآمدی و آینده زندگی باشد.

برای این که بتوانید اقدام به مهاجرت کنید، بایستی دوره های مامایی را در کشور مقصد بگذرانید و علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، در بیمارستان های خاصی مشغول به فعالیت شوید که همین مسئله، کلید پیشرفت شغلی شما خواهد بود.

  • رادیولوژی

از جمله بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت، می توان به رشته رادیولوژی اشاره کرد. این رشته نسبتا پرطرفدار، می تواند تضمین کننده آینده شغلی متقاضی باشد و از طرفی می تواند تضمین کننده درآمد نسبتا خوب برای افراد علاقه مند به این رشته تحصیلی باشد.

مانند دیگر رشته های تجربی، می بایستی برای تحصیل در کشورهای مختلف، به زبان کشور مقصد خود مسلط باشید تا بتوانید ارتباط کاملی با بیماران خود داشته باشید.

کشورهای مطرحی نظیر آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و …، پذیرش تحصیلی در رشته رادیولوژی دارند که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط پذیرش، با مهندس مهدی ورقایی، مشورت های لازم را انجام دهید.

  • کار‌درمانی

کاردرمانی، می تواند نیازی اساسی در زندگی روزمره افراد باشد. در دنیای امروزی، ممکن است به دلیل افزایش استرس، فشار کاری و ساعت های کاری طولانی مدت، نیاز به کاردرمانی داشته باشید.

این رشته می تواند در پیشگیری از عارضه های ناشی از کار مانند سکته قلبی و مغزی، مشکلات استخوانی و مفصلی و … جلوگیری کند. همچنین، افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند، می توانند از کاردرمانی استفاده کنند.

تحصیل در چنین رشته ای، در کنار مزیت های شغلی، همراه با چالش هایی است که بایستی از پس آن، به خوبی برآمد.

  • رشته‌های علوم پایه

از جمله بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت، رشته‌های علوم پایه هستند.

رشته های علوم پایه، می تواند از جمله بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت باشد. اما انتخاب رشته ای خاص که بتواند تضمین کننده شغل شما در آینده در کشور مورد نظر باشد، بستگی به علاقه فرد و کشور مقصد دارد که آیا این رشته، تقاضای شغلی مناسب و درآمد مناسبی دارد یا خیر. رشته هایی نظیر شیمی کاربردی، زیست شناسی، میکروبیولوژی و …، می توانند جزو بهترین رشته های علوم پایه در کشورهای مطرح باشد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت در رشته های تجربی

حال که در خصوص برخی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت توضیحاتی ارائه دادیم، بایستی بدانید که برای مهاجرت، علاوه بر انتخاب رشته تحصیلی خود، راه نسبتا طولانی برای پذیرش، اخذ ویزا و در نهایت مهاجرت دارید.

برای این که بتوانید مهاجرت موفقی را تجربه کنید، در ابتدا باید اطلاعات لازم در خصوص مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به دست آورید. این مدارک، می تواند با توجه به کشور انتخابی شما، متفاوت باشد. اما برخی از مدارک اصلی برای مهاجرت، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ارائه مدرک زبان کشور مورد نظر
  • داشتن انگیزه نامه به خصوص در مقاطع ارشد و دکتری
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات درسی
  • گواهی سلامتی ذهنی و جسمی از مراکز معتبر درمانی
  • عکس استاندارد که در سایت سفارت کشور انتخابی قید شده است.
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر بعد از اپلای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ارائه گواهی تمکن مالی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص نحوه مهاجرت به کشورهای مختلف از طریق تحصیل در رشته های تجربی، با مهندس مهدی ورقایی، مشورت های لازم را انجام دهید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت پرداختیم. رشته تجربی، از جمله رشته های محبوب در دوران تحصیلی دبیرستان و دیپلم است. بعد از گذراندن این مرحله، برخی افراد تمایل به مهاجرت دارند. با انتخاب بهترین رشته تجربی برای مهاجرت، می توانید مسیر تحصیلی و شغلی بسیار مناسبی را در کشور مورد نظر خود ایجاد نمایید.

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، حتما با جناب آقای مهندس مهدی ورقایی، مشورت های لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت جستجو مطالب عنوان مد نظر خود را در باکس بالا وارد نمایید.