مهندس مهدی ورقائی
آنچه در این مطلب میخوانید

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران بطور خلاصه؛ کارشناس گردشگری، مهندس کشاورزی و دامپروری، طراح لباس، وکالت، بورس، تعمیر لوازم الکترونیکی، مشاور مالی، فیزیوتراپیست، تکنیسین برق، پرستار، متخصص نرم افزار کامپیوتری، کاربر ماشین آلات ساختمانی، تحلیل سیستم های کامپیوتری، خدمات مراقبت در منزل، خدمات نظافت، خدمات تایپ، خدمات پیک پزشکی، حسابداری آنلاین، آموزش آنلاین، فروش آنلاین، مشاوره وبینار و آموزش مجازی، بلاگری و اینفلوئنسری، سئو سایت، تولید محتوا، ساخت بازی موبایل، طراحی و ساخت اپلیکیشن، طراحی سایت، راه اندازی صرافی آنلاین، ترید کردن، افیلیت مارکتینگ است.

چنانچه بخواهیم در رابطه با بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران سخن بگوییم، حقیقتا باید دیدمان را نسبت به شغل های قدیمی و سنتی تغییر دهیم و به مشاغل و کارهای اینترنتی روی آوریم.

در زمان های گذشته، اکثریت خانواده ها پافشاری زیادی برای تحصیل و درس داشتند چرا که دولتمندی و کامیابی را در اخذ مدارک دانشگاهی و کسب مقاطع بالای علمی مانند دکتری و مهندسی می دانستند. ولی در حال حاضر و با توجه به شرایط و اوضاع کنونی، سبک زندگی نسبت به سال های پیش تغییرات قابل توجهی داشته است.

در همین عصر با رواج یافتن اینترنت، بساط شغل های سنتی بر چیده شده و فضای مجازی و اینترنت رونق یافته است.

در سال های اخیر، چنانچه شخصی اقدام به یادگیری حرفه عکاسی می کرد، یا باید با سرمایه شخصی کارگاه هنری و آتلیه دایر می کرد و یا برای فردی دیگر کار می کرد و یا با درآمد خیلی کم شروع به کار می کرد.

ولی هم اینک با یک دوربین شخصی می توان در فضاهای مجازی با به اشتراک گذاشتن تصاویر، اقدام به جلب توجه همگان به هنر و حرفه شخصی و جذب مشتری کرد و به درآمدهای خوبی رسید. یا اگر فردی تصمیم داشت مغازه اکسسوری و بدلیجات داشته باشد، نیاز بود تا در بهترین منطقه شهر اقدام به کرایه فروشگاه یا مغازه ای می کرد.

ولی حالا همان فرد می تواند بی دردسر صفحه ای در برنامه اینستاگرام باز کند و یا سایتی را به راه بیاندازد و لوازم و وسایل خود را برای فروش قرار دهد.

لطفا از پست سرمایه گذاری و کارآفرینی در ایران دیدن کنید.

اینترنت سبب ایجاد تحولات عظیمی در زندگی افراد شده است

در حالت کلی اینترنت سبب ایجاد تحولات عظیمی در زندگی افراد شده است و شغل های بی شماری بر مبنای اینترنت و شبکه های مجازی پا برجا هستند که دارای درآمدهای کلانی می باشند.

بعد از شرح تحولات مربوط به شغل ها در زمان کنونی در مقایسه با سال های اخیر، زمان آن رسیده است تا به معارفه و تشریح بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران بپردازیم. در نظر داشته باشید که هر کدام از این مشاغل می توانند کسب و کاری هر چند کوچک ولی در آمدزا باشند و افراد را به پول و سرمایه برسانند.

همان گونه که ذکر شد، تقاضاهای بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران با اینترنت سر و کار دارند. چنانچه افراد بخواهند در شبکه های مجازی فعالیت داشته باشند، نیاز است که طرز کار با اینترنت را بلد باشند.

در راستای بررسی بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران، می توانید از تجربیات متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ و به خصوص مهندس مهدی ورقایی بهره مند شوید. شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، از معتبرترین موسسات در این زمینه به شمار می آید.

ویژگی های بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران

ویژگی های بهترین شغل های 10 سال آینده ایران
ویژگی های بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران

بعضی از پر اهمیت ترین خصوصیات بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران در زیر آورده شده است:

_ محدودیت نداشتن میزان کسب درآمد

_ نداشتن محدودیت زمانی مشاغل (فقط برای بعضی از شغل ها)

_ داشتن حس آرامش و آسودگی

_ ملاک نبودن محدودیت سنی معین (تنها برای بعضی از شغل ها)

آشنایی با هدف شغل

مشاغل مختلف، دارای برنامه و اهداف معینی می باشند که نیاز است به درستی مورد توجه قرار بگیرند. در پروسه همکاری در بخش فروش یا افیلیت مارکتینگ، ضروری است که نخست اهداف اقتصادی معین شوند.

مثلا اگر تصمیم به کسب درآمد بیشتر از ۱۰ میلیون به صورت ماهانه دارید، نیاز است که از بدو شروع، کوشش بسیار کنید. بعد از مشخص شدن اهداف، تعیین نوع محصول و کالاهایی که نیاز به دیده شدن دارند، معین می شوند.

روند مشارکت در زمینه فروش محصولات برای اشخاص دارای مهارت و افرادی که توانایی های لازم برای جذب مشتری به منظور خریداری کالا را دارند، باعث ایجاد درآمدزایی بیشتر می شود.

آشنایی با فضای اینترنت

امروزه اکثریت مردم از نحوه کار با اینترنت و کاربردهای متنوع آن آگاهی دارند. مسلما این آگاهی برای قشر جوان نسبت به اشخاص کهنسال و سالخورده بیشتر است. با در نظر گرفتن این واقعیت که ارزش اینترنت در شغل های نوپا چه اندازه مهم است، آگاهی کافی داشتن از فضای مجازی و جزء به جزء آن الزامی است.

در این راستا پیشنهاد می کنیم با مهندس مهدی ورقایی یا دیگر متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در ارتباط باشید.

معرفی بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران

معرفی بهترین شغل های 10 سال آینده ایران
معرفی بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران

در ادامه مبحث، برخی از بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران را بررسی می نماییم. با ما بمانید.

افیلیت مارکتینگ

یکی از بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران، افیلیت مارکتینگ ( Affiliate marketing) است. افیلیت مارکتینگ یا مشارکت برای فروش، از جمله به روز ترین شیوه های کسب درآمد به صورت مجازی می باشد که در کل دنیا طرفداران بی شماری دارد.

طی سال های گذشته در کشور ما نیز افراد زیادی را به خود جذب کرده است. در پروسه مشارکت و همکاری برای فروش، افراد با هر مهارت و تخصصی که دارند، توانایی لازم برای معارفه محصول را دارند و نیز می توانند به عنوان فروشنده در مجتمع ها و فروشگاه ها مشغول به کار شوند و در قبال به فروش رساندن کالاها، درصد و سودی به دست بیاورند.

افیلیت مارکتینگ مزیت های بی شماری دارد که به برجسته ترین آن ها اشاره می کنیم:

قابلیت کسب درصد و سود به میزان زیاد

محدودیت نداشتن ساعت های کاری

نداشتن محدودیت سنی (قشر نوجوان نیز توانایی کسب درآمد از این راه را دارند).

وجود شرایط برای معارفه محصولات و خدمت های دیگر

هم اکنون اشخاص صاحب نامی چون سلبریتی ها با بهره مندی از افیلیت مارکتینگ و معارفه کالاهای متنوع، درآمد هنگفتی به دست می آورند. معارفه کالاها می تواند توسط سایت های راه اندازی شده و فضاهای مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام و وبلاگ انجام شود.

امروزه تولیدی ها و شرکت های گوناگونی در کشور ما افیلیت مارکتینگ را ارائه می دهند. روند کار در افیلیت مارکتینگ آسان است و میزان درصد و سود قابل ملاحظه ای را برای فروش محصولات ارائه می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های یک کارآفرین را مطالعه نمایید.

ترید کردن

ترید کردن
ترید کردن

امکان دارد تا کنون واژه ترید(Trade) به گوشتان خورده باشد. معنا و مفهوم ترید، تجارت و بازرگانی می باشد. هدف از تریدر، فردی است که به روش خرید و فروش و تجارت کردن، کسب درآمد می کند.

این روزها رواج یافتن ارز دیجیتال و بورس در جهان، سبب شده است تا تعداد کثیری از افراد به این شیوه، سرمایه های زیادی را برای خود کسب کنند. برای تریدر شدن لازم است دوره های گوناگون آموزشی دیده شود. بی تردید تریدر بودن از جمله مشاغل سودمند و پر پول در آینده خواهد بود.

راه اندازی صرافی آنلاین

با باب شدن داد و ستد ارز دیجیتال در بین عموم مردم، صرافی آنلاین، کسب و کاری بر حسب دلار به راه می اندازد که می تواند توجهات بسیاری را سمت خود جلب کند. هم اکنون صرافی هایی که به صورت آنلاین در ایران فعالیت می کنند، سیر صعودی داشته و به احتمال زیاد در آینده شاهد افزایش بیشتر این شیوه کسب و کار خواهیم بود.

طراحی سایت

طراحی سایت
طراحی سایت

یکی دیگر از بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران و مورد پسندترین مشاغل آتیه دار در کشور، طراحی سایت می باشد که علاقه مندان زیادی از عموم مردم اقدام به راه انداختن سایت کرده اند و دور از انتظار نیست که درآمدزایی بالایی داشته باشد.

طراحی سایت شگردهای گوناگونی دارد که با آموزش دیدن می توان همه روش ها را یاد گرفت. افرادی که به عنوان طراح سایت مشغول به کار هستند، به شیوه فریلنسری یا خود اشتغالی و پروژه ای فعالیت می کنند و یا در موسسه ها و شرکت های معتبر به صورت رسمی کار می کنند. طراحی سایت دارای دو قسمت مهم است.

قسمت اول، فردی که به ویژگی های ظاهری سایت رسیدگی می کند و نیرو و توان خود را برای جلوه ای زیبا بخشیدن به سایت به کار می گیرد؛ قسمت دوم، فرد انرژی خود را برای طراحی کردن کدهای سرور می گذارد و یا یه بیان دیگر کدگذاری ها را عهده دار است و به مدیریت کردن سایت می پردازد.

توصیه می کنیم از صفحه ایده های خلاقانه کسب و کار دیدن کنید.

طراحی و ساخت اپلیکیشن

طی سال های گذشته، اشخاص زیادی در کشور با اندیشه های مبتکرانه و به راه انداختن اپلیکیشن های بسیار کاربردی، موفقیت های بی شماری را کسب کرده اند و به سرمایه های هنگفتی رسیده اند. اپلیکیشن هایی مانند اسنپ، تپ سی، دیوار، نشان، تلوبیون و بازار از جمله اپلیکیشن های پرکاربرد در ایران به شمار می آیند. از این رو می توان با نصب کردن اپلیکیشن های نامبرده به درآمد زایی رسید.

هر فردی می تواند با طرح ریزی درست و تنظیم هدفمند فعالیت ها و اندیشه های ابتکارانگیز، اقدام به ساخت اپلیکیشن کند و از این راه به درآمد برسد.

ساخت بازی موبایل

ساخت بازی موبایل
ساخت بازی موبایل

بازی هایی که به صورت آنلاین و دیجیتال عرضه می شوند، محدودیت های سنی خاصی ندارند که همین مسئله موجب شده است تا طراحی گیم از جمله بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران به شمار آید.

برای طراحی کردن بازی های خاص و عام پسند، نیازی نیست تا از اندیشه ها و ایده های جهانی تقلید شود، چرا که می توان بازی های کهن ایرانی را به صورت آنلاین درآورد.

طراحی گیم جدیدا در فهرست شغل های پردرآمد ایرانی دیده می شود و جای رشد و ترقی در این حرفه وجود دارد. از این رو در صورت علاقه مندی به ساختن و طراحی کردن بازی، می توانید از این راه به درآمدزایی برسید.

تولید محتوا

تولید محتوا از ابتکارآمیزترین مشاغل اینترنتی محسوب می شود. چنانچه کار کردن در این حرفه به صورت صحیح و دقیق انجام شود، به نوبه خود در شمار مشاغل پرسود و تاثیرگذار جای می گیرد. افرادی که در حیطه نویسندگی استعداد دارند، به آسانی با تولید کردن محتواهای گیرا و به اشتراک گذاشتن آن ها در فضای مجازی می توانند به محبوبیت برسند.

تولید محتوا می تواند به سه شیوه متنی، صوتی و تصویری باشد. امروزه تولید محتوا به شیوه صوتی که عمدتا پادکست و یا تدوین صوتی نامیده می شود، علاقه مندان بسیاری را در میان مردم پیدا کرده است.

تولید محتوا حاوی موارد ذیل می باشد:

  • تولید محتواهایی که به صورت ویدئویی هستند.
  • تولید محتواهایی که به صورت صوتی می باشند.
  • تولید محتواهایی که به صورت تصویری هستند.

سئو سایت

سئو سایت
سئو سایت

شغل سئو یا(Search engine optimization) SEO به فعالیت هایی گفته می شود که سبب پیشرفت و ترقی و نیز صعود درجه و مرتبه سایت در موتور جست و جوی گوگل می شود.

سئو مقررات گوناگونی دارد که بر طبق الگوریتم های گوگل دچار تغییراتی می شوند. موقعی که کسب و کاری در فضای مجازی به راه می افتد، بالا رفتن رتبه سئو اهمیت ویژه ای پیدا می کند، چرا که باعث کسب درآمد می شود.

تخصص داشتن در سئو از مشاغل پر جذبه در آینده به حساب می آید. چرا که با رواج یافتن اینترنت، یقینا فرصت برای فعالیت متخصصان سئو فراهم خواهد شد. بنابراین یکی دیگر از بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران را می توان به این زمینه کاری اختصاص داد.

بلاگری و اینفلوئنسری

امروزه بلاگری و اینفلوئنسری از جمله سودمندترین مشاغل به حساب می آیند و اشخاص کثیری به خصوص در فضای اینستاگرام در این زمینه فعالیت دارند. بلاگرها و اینفلوئنسرها عمدتا بر اساس ابتکار و استعدادشان در یک زمینه خاص به معروفیت می رسند.

اکثر بلاگرها از طریق تبلیغ کردن و راه هایی چون افیلیت مارکتینگ، درآمدزایی می کنند. چنانچه تصمیم دارید در این حوزه فعالیت کنید، نیاز است که به درستی نسبت به شناخت شگردهای آن اقداماتی را انجام دهید.

وبینار و آموزش مجازی

چنانچه علاقه مند به حرفه معلمی و آموزش دادن هستید، مهارت های خود را در فضای اینترنت به شیوه آنلاین به اشخاص  آموزش دهید.

بر فرض مثال اگر نسبت به نرم افزار خاصی تسلط کافی دارید، با برگزاری چند دوره آموزشی و ضبط کردن آن ها قادر خواهید بود تا پکیج آموزشی خود را به فروش برسانید. همچنین با برپایی کلاس های آموزشی خود به صورت وبینار آنلاین، با دوستان و دنبال کننده های خود در ارتباط باشید.

مشاوره

مشاوره
مشاوره

اگر در ارتباط با یک مسئله و مبحث خاص (مثل تجارت، رسانه های اجتماعی، بازاریابی، منابع انسانی، رهبری یا ارتباطات) اطلاعات کافی دارید، مشاوره، یک انتخاب سود بخش است.

افراد می توانند به صورت انفرادی اقدام به راه اندازی کسب و کار مشاوره ای کنند و به کسب و کار خود رونق ببخشند و با گذر زمان، مشاورهای دیگری را برای همکاری استخدام کنند. مشورت با متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، بسیار کمک کننده است.

فروش آنلاین

افرادی که در زمینه پوشاک، لوازم آرایشی و وسایل دیجیتال تبحر دارند، احتمال دارد که در اندیشه به راه انداختن یک بوتیک و فروشگاه آنلاین باشند. با در نظر داشتن این واقعیت که به درآمد رسیدن این شیوه کسب و کار زمانبر است، می توان در ابتدا به صورت شغل دوم شروع به فعالیت کرد و به تدریج با توسعه یافتن کار به عنوان یک منبع درآمد سودمند در نظر گرفت.

آموزش آنلاین

درخواست برای آموزش آنلاین، مقدماتی را برای صاحبان کار فراهم کرده است. با این که آموزش و فراگیری نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید، می توان هر مبحث و موضوعی که نسبت به آن اطلاعات و دانش کافی دارید را برگزینید و بدون در نظر گرفتن وضعیت مکانی خود، اقدام به تدریس کنید.

چنانچه در ارتباط با مبحث ویژه ای علم به روز و پیشرفته ندارید، می توانید به طور آنلاین به آموزش دادن زبان فارسی برای مشتاقان این زبان در کشورهای خارجی بپردازید.

حسابداری آنلاین

مانند آموزش، تکنولوژی به شمار زیادی از کارهای مرتبط با حسابداری این فرصت را می دهد تا به طور آنلاین اعمال شوند. اگر حسابدار شرکتی هستید یا به این کار آشنایی و تسلط دارید و دنبال مستقل شدن در کسب و کار هستید، از تکنولوژی پیشرفته برای به راه انداختن خدمات حسابداری به صورت آنلاین بهره مند شوید.

خدمات پیک پزشکی

در صورت داشتن وسیله نقلیه مورد اعتماد و توانایی کافی برای مدیریت کردن زمان، می توانید اقدام به راه اندازی خدمات پیک کنید. مثلا می توانید به عنوان راننده، مسئولیت جابه جایی نمونه های آزمایشگاهی، داروهای تجویزی و سایر لوازم و تجهیزات را بر عهده بگیرید.

می توانید این کسب و کار را به صورت تک نفره و انفرادی راه بیاندازید و یا راننده های دیگری را به کار بگیرید تا برای شما کار کنند.

حوزه مراقبت های بهداشتی در حال رونق یافتن است که علامت مثبتی برای پایداری و ثبات شغلی در حرفه خدمات پیک پزشکی می باشد.

خدمات تایپ

چنانچه از قدرت شنوایی خوبی برخوردار هستید و یا دسترسی خوبی به اینترنت دارید و در تایپ کردن سریع هستید، به راحتی می توانید کار را از منزل شروع کنید.

خدمات نظافت

خدمات نظافت
خدمات نظافت

اگر علاقه مند به کار نظافت هستید، به آسانی می توانید این حرفه را به یک تجارت مبدل سازید.

با تعدادی کارمند و وسایل و تجهیزات مربوط به نظافت و سیستم جابجایی، قادر خواهید بود تا کارهای مربوط به نظافت را به صاحبان خانه، مجتمع های آپارتمانی و ملک های تجاری عرضه کنید. بیشتر افرادی که کار نظافتی انجام می دهند، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در ۱ ساعت کسب می کنند.

خدمات نظافتی جزء شغل هایی است که به لوازم و امکانات پیچیده ای نیاز ندارد و برای مشتری گرفتن، به برنامه ریزی و مسئولیت پذیری و بازاریابی احتیاج دارید.

خدمات مراقبت در منزل

داشتن تجربه مراقبت و پرستار،ی مساعدت زیادی برای افراد سالمندی که  خانه نشین شده اند، می کند.

خدمات مراقبت در منزل نیز جزء خدماتی است که متقاضیان زیادی پیدا کرده است. بر طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ملی پیری، در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰، گمان می رود که تعداد افراد ۸۵ سال به بالا، ۳۵۱ درصد در کل دنیا بیشتر شود و آمار جهانی ۱۰۰ ساله ها (افراد بالای ۱۰۰ سال) به ۱۰ برابر برسد. اکثریت افراد، در این سنین به نگهداری و پرستاری کردن نیاز دارند.

تعداد کثیری از افراد کهنسال، برای انجام فعالیت های شخصی خود یا خانه داری، احتیاج به کمک دارند. با اندکی مهارت و تجربه، قادر خواهید بود تا کسب و کار خود را رونق ببخشید و به افراد سالمند کمک کنید و در قبال ارائه خدمات به آن ها، حقوقی به دست آورید.

تحلیل سیستم های کامپیوتری

یکی از برترین شغل های آینده، تحلیل سیستم های کامپیوتری می باشد. این کار طی ۱۰ سال آتی پیشرفت ۲۲ درصدی خواهد داشت و متوسط درآمد سالانه حدودا ۸۵ هزار دلار تخمین زده شده است. از این رو مهارت بررسی و تحلیل سیستم های کامپیوتری برای قشر جوان، کاری مفید و پرسود محسوب می شود.

کاربر ماشین آلات ساختمانی

گمانه زنی ها حاکی از آن است که این شغل طی ۱۰ سال آینده، پیشرفت ۵ درصدی داشته باشد.

با تخریب و فرسایش زیرساخت ها و نیاز برای ترمیم و بازسازی آن ها، پیشنهادات کاری برای کارگران بخش ساختمانی روند افزایشی داشته و این عمل برای دارندگان ماشین آلات ساختمانی، فرصت مناسبی را فراهم آورده است.

با وجود این، طرح ریزی و سرمایه دولت برای سرمایه گذاری در زیر ساخت ها به خصوص سیستم ترابری از اهمیت ویژه ای برخودار است.

متخصص نرم افزار کامپیوتری

از مشاغلی که در فهرست برترین شغل های آینده ایران رتبه خاصی دارد، بی شک متخصص نرم افزار کامپیوتر است. گمان می رود که در سال های پیش رو، این شغل پیشرفت ۴.۳۲ درصدی داشته باشد.

دنیای امروزی دنیای تکنولوژی بوده و منفعت همگان در آن است. با دیجیتالی شدن تمامی وسایل؛ از گوشی های تلفن همراه گرفته تا ماشین ها، رونق نرم افزارهای سیستمی تازه ساخت، قسمت مهمی از حیات انسان ها شده است و نیز زیاد بودن تقاضا برای بالا بردن امنیت شبکه و ساخت مستند اطلاعات ایمنی و سلامتی اشخاص، فرصت مناسبی برای شغل های نوپا در زمینه کامپیوتر مهیا ساخته است.

وجود مدرک دانشگاهی در مهندسی نرم افزار یا علوم رایانه، در این شغل الزامی است. داشتن گواهی کارشناسی ارشد در این حیطه به منزله داشتن ویژگی کامل در این زمینه می باشد.

افراد باید سابقه ای قوی در نوشتن برنامه و قابلیت انعطاف پذیری در صورت تغییر در زمینه های متنوع چون معارفه ابزارها و زبان های تازه داشته باشند.

پرستار

پرستار
پرستار

رشد تکنولوژی و توجه بسیار برای مراقبت های پیشگیرانه و روی آوردن جمعیت به سمت پیری، سبب شده است که تقاضا برای نگهداری بیماران در بیمارستان ها، مطب پزشکان، هدف ها و برنامه های طولانی مدت در زمینه بهداشت و نیز منازل شخصی، روند صعودی داشته باشد.

برای این که فردی در جایگاه پرستار اجازه فعالیت داشته باشد، نیاز است تا مدرک کارشناسی در این رشته و یک دوره پرستاری معتبر را به مدت ۲ تا ۳ سال گذرانده باشد.

تکنیسین برق

بالا بودن میزان تقاضا در زمینه ارتباطات الکترونیکی در منازل و در دفاتر، به منزله ی کار زیاد برای تکنیسین های برق می باشد. همچنین پیشرفت در زمینه بهره برداری از انرژی های جانشین و بدیل مانند انرژی باد و خورشیدی و همچنین ترمیم و تعمیر و ساخت ساختمان های جدید در بالا بودن میان تقاضا برای این شغل، اثرگذار بوده است.

سابقه کار به مدت ۴ سال و تا حد امکان داشتن ۱۸ سال سن و داشتن مدرک دیپلم یا معادل آن و جواز درجه بندی شده، از ملزومات داشتن چنین شغلی می باشد.

اطلاعات تکمیلی تر را از کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کسب نمایید.

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپی یکی از رشته های مرتبط به پزشکی و توانبخشی و شیوه ای مناسب در درمان کردن بیماری ها و مشکلات سیستم و ساختار اسکلتی و عضلانی و نیز مسائلی نشات گرفته از بیماری های مغز و اعصاب است. منظور از درمان های فیزیوتراپی، پیشگیری، تقویت عضلات، درمان و در انتها بالا بردن میزان ایمنی و سلامت جامعه می باشد.

مشاور مالی

از جمله مشاغل آینده دار، مشاور مالی می باشد. بالا رفتن امکانات سرمایه گذاری، فرصت مناسبی را برای مشاورین در این زمینه فراهم کرده است. از طرف دیگر با در نظر گرفتن این واقعیت که جمعیت رو به پیر شدن می رود و سرمایه و پس اندازهای افراد در حال تشکیل است، داشتن مشاور آگاه در زمینه سرمایه گذاری در سیر صعودی ارزش پس اندازها موثر خواهد بود.

علاوه بر این، با بیشتر شدن جمعیت، تقاضا برای مشورت گرفتن از متخصصین مالی به منظور افزایش یافتن حقوق در زمان بازنشستگی کارساز خواهد بود.

بی تردید مشاوران مالی باعث به وجود آمدن پول بسیار برای مراجعه کنندگان خود خواهند شد.

تعمیر لوازم الکترونیکی

تعمیر لوازم الکترونیکی
تعمیر لوازم الکترونیکی

یکی دیگر از مشاغلی که در آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت، تعمیر لوازم الکترونیکی می باشد. عواملی مانند:

وابسته بودن بیش از حد مردم به فناوری

طول عمر کم و صدمه پذیر بودن وسایل برقی

بها و ارزش زیاد ارز و کم شدن قدرت مالی مردم برای خریداری وسایل برقی جدید

باعث شده اند تا تعمیر کردن وسایل برقی به شغلی پر درآمد مبدل شود و امکان دارد که طی ۱۰ سال آتی، طرفداران زیادی پیدا کند.

بورس

در سال های پیشین به خاطر بیشتر بودن سودهای حاصل از بانک، ایرانی ها آشنایی آن چنانی با بازارهای مالی نداشتند. اما با دریافت شگردهای تازه از جانب بانک مرکزی و کم شدن مقدار قابل ملاحظه ای از سود حاصل از بانک ها و نیز تعطیلی شمار زیادی از گروه های تولیدی، مقدار پول نقد در دسترس مردم زیاد شد.

بالا رفتن مقدار نقدینگی و نزول کم سابقه واحد پول ملی، باعث روی آوردن شمار زیادی به بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس سکه و ارز شد. بر طبق آمار، در ۵ سال قبل بورس ایران ارتقا و رشد بالاتر از ۲۰۰ درصد را به خود دیده که این روند حاکی از رشد بورس است.

وکالت

وکالت همانند رشته های پزشکی همیشه در بین شغل های پر سود قرار داشته است. در سال های آتی نیز احتیاج به وکیل در مقایسه با گذشته بیشتر خواهد شد.

نقل مکان کردن از روستاها به شهرها و ادغام شدن فرهنگ ها، سبب از بین رفتن بافت کهن و قدیمی شهرها و بالا رفتن اختلاف در بین اقشار مختلف شده است.

وجود مسائل و مشکلات اقتصادی سبب بالا رفتن جریمه های مالی و نقدی و پرونده های حقوقی شده است.

عدم پایداری و ثبات شرایط کشور باعث افزایش مرتبه ایران در رتبه بندی کشورهای خشمگین و عصبانی و نیز افسرده در جهان شده که این مسائل به نوبه خود، بالا رفتن میزان تنش و ایجاد پرونده های قضایی و حقوقی را در پی داشته است.

بالا رفتن انتظارات زن و مرد از همدیگر و مسائل اقتصادی، باعث افزایش میزان طلاق شده است.

جدیدا یکی از افراد معروف سیاسی از مبدل شدن شعار «هر ایرانی، یک پیکان» در دوران حکومت شاه، به «هر ایرانی، یک پرونده قضایی» صحبت کرده است که سخنان او به طور واضح، نشاندهنده اوضاع حال جامعه بوده و به همین علت حرفه وکالت در میان مشاغل پر سود جای می گیرد.

طراح لباس

طی سال های اخیر، اجناس ایرانی به خاطر کیفیت پایین و قیمت بالا در بین مصرف کننده ها جایی نداشت و نیاز مردم ایران به وسیله کشورهای چین و ترکیه مهیا می شد. با بالا رفتن نرخ ارز و افزایش بیش از حد قیمت اجناس خارجی و نیز به دلیل سخت تر شدن شرایط کاری در زمینه تجارت با دیگر کشورها، خریداری اجناس خارجی برای قشر زیادی از مردم جامعه غیر ممکن شد.

این موضوع باعث شد تا تولید شدن اجناس داخل کشور گسترش یابد و این توسعه و رونق سبب بالا رفتن میزان رقابت در بین تولید کننده های داخل کشور شد.

با بالا گرفتن شدت رقابت و افزایش تقاضا و لزومیت سامانبخشی به اجناس از لحاظ ظاهری، کمبود طراحان در سطح بالا و فوق حرفه ای در کشور به وضوح دیده شد. به همین علت طراحی لباس و مد از مشاغل پرسود در ۱۰ سال آینده ایران به شمار خواهد آمد.

مهندس کشاورزی و دامپروری

مهندس کشاورزی و دامپروری
مهندس کشاورزی و دامپروری

هم اکنون، تهیه و تامین مواد غذایی در کشور با دشواری و سختی انجام می پذیرد که علت عمده آن عدم توجه به بخش کشاورزی و دامپروری پیشرفته و به کار نگرفتن و عدم بهره مندی از علم افراد تحصیلکرده در این حرفه می باشد.

مواردی از قبیل:

زیاد شدن جمعیت کشور

کم شدن میزان واردات مواد غذایی و نهاده های کشاورزی به خاطر وجود تحریم ها و بالا رفتن نرخ ارز

بیشتر شدن بلاهای طبیعی به دلیل ساختمان سازی نامناسب و غیر اصولی

کارایی کم کشاورزی و دامپروی به روش قدیمی

کارشناس گردشگری

کشور ایران برخلاف داشتن بناهای تاریخی، صنایع دستی، آداب و رسوم مختلف و مناظر زیبا و دلنشین، در حرفه گردشگری دست و پا بسته عمل کرده است. اما طی سالیان گذشته، این حرفه روال رو به پیشرفتی داشته است.

با انجام تحریم ها از سمت ملت های غربی و معاف شدن ایران از درآمدهای حاصل از صادرات و فروش نفت، مسئولان مربوطه در اندیشه سرمایه گذاری در حرفه گردشگری و درآمدزایی ارزی از این طریق افتادند.

پایین آمدن واحد پول ایران در مقابل ارزهای خارجی، ایران را به منطقه ای کم هزینه برای افراد توریست مبدل ساخت.

با در نظر گرفتن مطالب بالا، شغل هایی که در ارتباط با صنعت گردشگری همانند تور لیدر یا کارشناس گردشگری می باشند، آینده خوبی در کشور ایران پیش رو خواهند داشت.

آشنایی با شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ

نام مهندس مهدی ورقایی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، برای اشخاصی که تصمیم به مهاجرت کردن دارند و در سایت های مرتبط با مهاجرت در جست و جوی بهترین گروه به منظور مشاوره و کامل کردن مشخصات خود هستند، به وفور شنیده شده است.

آقای مهدی ورقایی در جایگاه رئیس هیئت مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ به همراه سرکار خانم مهندس مرتا جوادی به عنوان مدیر عامل این مجموعه معتبر، سهم بسیاری در کامیابی این موسسه و معتبر بودن آن دارند.

در ادامه این مقاله می خواهیم در رابطه با مهندس مهدی ورقایی و نقش ایشان در فعالیت های شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ و نیز خدماتی که به وسیله این گروه اعطا می شوند، سخن بگوییم.

مهندس مهدی ورقایی کیست و چه سمتی در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ دارد؟

کلیه اشخاصی که تصمیم به نقل مکان کردن به دیگر کشورها را دارند، به خصوص کشورهای اروپایی، در وهله اول لازم است که به کامل کردن مشخصات خود با هدف برگزیدن مناسب ترین و بهترین مقصد برای مهاجرت کردن بپردازند.

در حال حاضر این پروسه با جست و جو در اینترنت و بهره مندی از موضوعات و مطالب و سایت هایی که در این حیطه فعال هستند، صورت می گیرد که یکی از این موارد، شرکت الست گروپ است. موسسه مهاجرتی الست گروپ هم مانند دیگر گروه های مهاجرتی، متشکل از افرادی است که در صدر هیئت مدیره آن، جناب آقای مهدی ورقایی قرار دارد.

آشنایی با مهدی ورقایی، رئیس هیئت مدیره

مهدی ورقایی در جایگاه رئیس هیئت مدیره این مجموعه مهاجرتی معتبر ایفای نقش می کند. این مجموعه، هم اکنون جزء معتمدترین گروه های مهاجرتی ایران به شمار می آید.

جناب آقای ورقایی، در نقش رئیس هیئت مدیره این مجموعه، با داشتن ۳۰ سال سابقه کاری و به عنوان فردی مجرب در حیطه های متنوع تجاری فعالیت می کنند که این موضوع در موفقیت این گروه و ایجاد حس اطمینان تاثیرگذار بوده است.

امروزه، از جمله سرشناس ترین کانون هایی که افراد متقاضی برای مهاجرت کردن به کشورهای اروپایی با رجوع کردن به آن آگاهی های ضروری در رابطه با کشور مقصد، شیوه مهاجرت، مقررات و … دریافت کرده و به راحت ترین روش موجود مهاجرت می کنند، شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ می باشد.

اصلی ترین فعالیت های شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ چیست؟

اصلی ترین فعالیت های شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ چیست؟
اصلی ترین فعالیت های شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ چیست؟

مهاجرت کردن همیشه با نگرانی های بی شماری مواجه بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع که پروسه مهاجرت پر هزینه بوده و به زمان نیازمند است، جزئی ترین مسئله در جریان این امور، بعضا سبب بروز خسارات مالی می شود.

به خاطر همین مسائل، قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت کردن نیاز است تا آگاهی های تکمیلی در رابطه با کشور مورد نظر به دست آید و این آگاهی ها بنا به  شیوه مهاجرت، دامنه گسترده ای دارد که دستیابی به کلیه آن ها با پرس و جوهای شخصی کار پیچیده ای می باشد.

برای داشتن روند مهاجرتی اطمینان بخش، عاقلانه ترین کار مشاوره گرفتن از کارشناسان و متخصصین در این حیطه می باشد که شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در این حیطه ممتاز می باشند.

از مهم ترین و پر اهمیت ترین اهداف شرکت الست گروپ

از مهم ترین و پر اهمیت ترین اهداف شرکت الست گروپ که جناب آقای مهندس ورقایی با تکیه بر این اهداف اقدام به تاسیس آن نمودند، مهاجرت کردن بدون تشویش ایرانی ها به سایر کشورها و آغاز آسان و بی مشکل زندگی تازه در کشور مقصد می باشد.

در این مجموعه، آگاهی های عمومی متنوعی در رابطه با کشورهای مقصد، مسائل جزئی زندگی در آن ها همانند تحصیلات، شغل، مخارج و … در دسترس افراد متقاضی برای مهاجرت قرار می گیرد.

مشورت دهندگان دارای تخصص در این گروه مهاجرتی، با راهنمایی کردن افراد متقاضی و با در نظر گرفتن وضعیت و اهداف مهاجرتی آن ها، از بهترین روش ها برای دریافت اقامت کشورها استفاده می کنند. تمامی فعالیت های این گروه با هدف ایجاد کمترین خسارات چه از جنبه خرج و مخارج و چه از نظر زمانی که صرف دریافت آگاهی ها می کنند، برای افراد متقاضی مهاجرت صورت می گیرد.

چرا شرکت مهاجرتی الست گروپ به عنوان بهترین تیم مهاجرتی شناخته می شود؟

گروه مهاجرتی الست گروپ، در سال های گذشته از مهم ترین گروه ها در حیطه مهاجرت بوده است. در طی سال های گذشته، این مجموعه موفق شد تندیس اجلاس رضایت مشتریان را دریافت کند که این موضوع بیانگر معتبر بودن این مجموعه و پیروزمندی جناب آقای مهدی ورقایی در جایگاه رئیس هیئت مدیره شرکت الست گروپ می باشد. ولی به دست آوردن این سطح از اعتبار، افزون بر مهارت در امر ریاست، به دلیل داشتن گروهی از متخصصان نیز می باشد.

مشورت دهندگانی که در این گروه وظیفه مشاوره دادن به متقاضیان را دارند، تماما افراد متخصص در حیطه فعالیتی خود هستند. آشنا شدن با امروزی ترین مسائل در حیطه مهاجرت طبق تحولات اخیر مقررات در کشورهای واقع در اروپا، یکی دیگر از دلایل بالا بودن اعتبار گروه مشورت دهندگان مهاجرتی الست گروپ می باشد.

در رابطه با مسائل مالی و هزینه های دریافتی، این گروه فکر جیب مراجعه کنندگان خود بوده است. شرایط پرداختی به شیوه اقساطی با بررسی قراردادها و دادن ضمانت برای کسب نتیجه، از مواردی می باشند که مسئولان شرکت الست گروپ برای اعتماد مراجعه کنندگان و داشتن سفری بهتر  برای مشتریان لحاظ می کنند.

شناخت احتیاجات مراجعه کنندگان که ناشی از داشتن سابقه کاری درخشان است، سبب شده است که مهندس مهدی ورقایی، شرکت الست گروپ را به قابل اعتماد ترین مجموعه در حال فعالیت در حیطه مهاجرت مبدل سازد.

به چه صورت می توان از اطلاعات تیم مشاوران شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ استفاده کرد؟

شیوه های متنوعی برای ایجاد ارتباط با مشاوره دهندگان گروه مهاجرتی الست گروپ وجود دارد.

به منظور آسایش و رفاه حال مراجعه کنندگان برای مهاجرت و اتلاف نکردن وقت، بعضی از آگاهی های عمومی که کلیه افرادی که تصمیم به مهاجرت کردن دارند، به آن ها احتیاج دارند، در قالب مقاله های متفاوت در سایت این شرکت موجود است. دستیابی به این مقاله ها بدون هیچ هزینه ای می باشد. با رجوع به سایت مجموعه می توان اقسام متفاوت مقالات در مبحث های گوناگون را رویت کرد.

ولی برای کسب آگاهی های مختصر یا واگذاری قسمتی از پروسه مهاجرت خود به مشاوره دهندگان این گروه، لازم است که ارتباط حضوری با متخصصان برقرار شود که هم با نام نویسی در سایت و هم با ملاقات حضوری یا به صورت تلفنی به مجموعه ممکن می شود.

مشاوره دهندگان سایت شرکت الست گروپ با جدیدترین روش ها، آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان خود دارند.

جناب آقای مهندس مهدی ورقایی با در نظر داشتن کارایی گروه مشاوره دهندگان خود، از روی دادن هر مسئله و از زیر کار در رفتن در حین اعطای خدمت به مراجعه کنندگان ممانعت کرده، که این ویژگی سبب شده است با اعتماد و اطمینان به این گروه، بتوان از خدمات این مجموعه بهره مند شد.

کلام پایانی

کلام پایانی
کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران را مورد بررسی قرار دهیم. این نکته را مد نظر داشته باشید که تمامی موارد مذکور در صورتی می توانند شما را به درآمد بالا و خوبی برسانند که شما بتوانید در این کسب و کارها توانایی و مهارت های بالایی داشته باشید.

چون در این صورت است که شما قادر خواهید بود نیازی را برطرف سازید. بنابراین همه توان و تمرکز خود را برای کسب مهارت و توانایی در حرفه ای که به آن علاقه مندید، بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت جستجو مطالب عنوان مد نظر خود را در باکس بالا وارد نمایید.