مهندس مهدی ورقائی
آنچه در این مطلب میخوانید

در این مقاله، قصد داریم تا بخشی از زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران را مورد بررسی قرار دهیم و با برخی از این کارآفرینان، بیشتر آشنا شویم.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎ افرادی همچون؛ مرتضی سلطانی، حسام آرمندهی، حمید و سعید محمدی، شهرام شاهکار، مهندس مهدی ورقایی را بررسی می کنیم.

کارآفرینی یکی از اصلی ترین عوامل پویایی اقتصاد یک کشور می باشد و در همین راستا، مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران می تواند تاثیر بسیاری در زمینه موفقیت افراد برای کارآفرینی در کشور داشته باشد.

کارآفرینی یکی از مباحث مهم اقتصادی در یک جامعه می باشد که فعالیت در آن نه تنها موجب موفقیت افراد کارآفرین می گردد، بلکه در اقتصاد جامعه نیز تاثیر شگرفی می گذارد.

توصیه می کنیم از صفحه سرمایه گذاری و کارآفرینی در ایران دیدن کنید.

کارآفرینی به چه معنا است و کارآفرین به چه کسی گفته می شود؟

آشنایی با زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎ و نحوه ی فعالیت آن ها

آشنایی با زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎ و نحوه ی فعالیت آن ها، یکی از عواملی است که موجب پرورش خلاقیت و قدم گذاشتن انسان در وادی کارآفرینی می گردد.

در این مقاله، قصد داریم تا در مورد کارآفرینی و یکی از برترین کارآفرینان نمونه ی کشوری یعنی مهندس مهدی ورقایی مطالبی را بیان کنیم. مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایرانی، یکی از اصلی ترین مشوق هایی است که می تواند انسان را به این باور برساند که توانایی انجام کارهای به ظاهر دشوار را دارد.

مهندس مهدی ورقایی در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره ی شرکت الست گروپ شناخته می شود که آشنایی با نحوه ی نگرش چنین فردی، می تواند موجب گسترش دید انسان در قبال کارآفرینی گردد.

شرکت الست گروپ، یکی از شرکت های نمونه ی کشوری می باشد که در زمینه ی مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی نیز مشغول به فعالیت می باشد. در این مقاله، با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی را در مورد مهندس ورقایی و شرکت الست گروپ به دست آوریم.

تعریف کارآفرینی

تعریف کارآفرینی
تعریف کارآفرینی

ارائه ی تعریفی کامل و جامع از کارآفرینی، امری به شدت دشوار می باشد. تعدد ویژگی های مختلف کارآفرینی موجب شده است تا نتوانیم تمامی این ویژگی ها را در یک تعریف جامع و کامل جمع آوری کنیم.

همچنین دیدگاه های مختلفی در مورد کارآفرینی وجود دارد که موجب شده است تا نتوانیم تعریف دقیق و واحدی از این واژه ارائه دهیم. شاید در نظر اول چنین به نظر برسد که کارآفرینی، مفهومی کاملا ساده و به دور از پیچیدگی دارد. در حالی که وقتی به شاخصه های مختلف کارآفرینی می نگریم، متوجه می شویم که درک کامل این واژه چندان هم راحت و آسان نمی باشد.

آن چه که در مورد واژه ی کارآفرینی مسلم است، شمول اشتغال افراد در این تعریف می باشد. در واقع می توان گفت که عمده ترین هدف کارآفرینی برای جامعه، اشتغال عده ی خاصی از افراد در یک یا چند شغل تعریف شده می باشد.

منظور از کارآفرینی، ایجاد درآمدی مناسب برای طیف خاصی از افراد به دور از هرگونه دور زدن قانون و تخلف می باشد

منظور از کارآفرینی، ایجاد درآمدی مناسب برای طیف خاصی از افراد به دور از هرگونه دور زدن قانون و تخلف می باشد. فردی که خود را به عنوان یک کارآفرین معرفی می کند، باید بتواند شرایطی را فراهم کند که عده ای را مشغول به کار کند و اشتغال این عده، هم برای او و هم برای شاغلین در کار، درآمد مناسبی داشته باشد. کارآفرینان نمونه ی کشوری همانند مهندس ورقایی، خلاقیت را به عنوان شاخصه ی اصلی موفقیت خود معرفی می کنند.

مهندس مهدی ورقایی به عنوان رئیس هیئت مدیره ی شرکت الست گروپ شناخته می شود که بالا بودن خلاقیت های کاری ایشان موجب شده است تا شاهد پیشرفت شرکت الست گروپ در زمینه ی فعالیت خود باشیم. شرکت الست گروپ به عنوان برترین شرکت فعال در زمینه ی انجام امور مهاجرتی ایرانیان برای مهاجرت به کشورهای خارجی شناخته می شود.

مدیریت مناسب شرکت الست گروپ را می توان حاصل خلاقیت آقای مهندس مهدی ورقایی در امر کارآفرینی دانست. مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران می تواند شما را با روند رشد و پیشرفت چنین افرادی در طول زمان آشنا سازد.

شاخصه های یک کارآفرین موفق

شاخصه های یک کارآفرین موفق
شاخصه های یک کارآفرین موفق

یکی از علل اصلی پیچیده بودن تعریف کارآفرینی، تعدد ویژگی های کارآفرینی می باشد. فردی که خود را به عنوان یک کارآفرین در جامعه معرفی می کند، باید شاخصه های خاصی داشته باشد که با ترکیب و به کارگیری این شاخصه ها بتواند برای جامعه ی خود مفید واقع شود.

اطلاع یافتن از چنین شاخصه هایی می تواند به عنوان عاملی در زمینه شروع به کار افراد در عرصه ی کارآفرینی محسوب شود. در کنار آگاهی از شاخصه های یک کرآفرین موفق، آگاهی از زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران می تواند شما را برای کارآفرینی در ایران و به کارگیری سرمایه، آماده سازد. افرادی که قصد دارند تا به عنوان یک کارآفرین نمونه فعالیت خود را آغاز کنند، باید در وهله ی اول از چگونگی پیمودن مسیر خود اطلاع یابند.

پس از آن باید برای برنامه ریزی و تدارک برای چگونگی به کارگیری سرمایه در روند کارآفرینی، تمهیداتی اندیشیده شود و در نهایت باید برای اجرایی سازی تمامی نکات و موارد از پیش تعیین شده قدم برداشت که این مرحله را می توان به عنوان مرحله ی به ثمر نشستن کارآفرینی افراد در نظر گرفت.

لطفا از پست بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران دیدن کنید.

مهندس مهدی ورقایی به عنوان یکی از کارآفرینان نمونه ی کشوری شناخته می شوند

مهندس مهدی ورقایی به عنوان یکی از کارآفرینان نمونه ی کشوری شناخته می شوند که تدابیر ایشان برای ایجاد و گسترش شرکت الست گروپ، موجب شده است تا بتوانیم نمود صفر تا صد کارآفرینی در ایران را به خوبی مشاهده کرده و از آن الگو برداری کنیم.

در حال حاضر شرکت الست گروپ یکی از برترین شرکت های مهاجرتی کشور شناخته می شود که در امر مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی فعالیت می کند.

بسیاری از ایرانیانی که از طریق شرکت الست گروپ برای مهاجرت به کشورهای مختلف خارجی اقدام کرده اند، در حال حاضر مشغول اشتغال در کشورهای خارجی و کسب درآمدی مناسب می باشند. شما نیز برای همکاری با شرکت الست گروپ، می توانید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را در این مورد کسب کنید.

در ادامه ی این بخش از مقاله، قصد داریم تا با مهم ترین شاخصه های مورد نیاز برای یک کارآفرین موفق آشنا شویم. آشنایی با این موارد همراه با مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران می تواند سبب ایجاد انگیزه در زمینه ی سرمایه گذاری و کارآفرینی در ایران گردد.

استفاده از فرصت ها

استفاده از فرصت ها
استفاده از فرصت ها

یافتن فرصت های پنهان و استفاده از آن ها، یکی از بهترین روش های بهره وری در راستای سرمایه گذاری و کارآفرینی می باشد.

بسیاری از افرادی که به عنوان کارآفرین نمونه شناخته می شوند، صرفا با استفاده از فرصت های مناسب شغلی و سرمایه گذاری برای شروع یک پروژه ی عظیم، برنامه ریزی می کنند. تعقیب فرصت های گوناگون و استفاده از آن ها، یکی دیگر از ویژگی های بارز کارآفرینان برتر می باشد.

بسیاری از کارآفرینان برتر ایرانی و جهانی پیش از ورود به کار، فرصتی مناسب را برای شروع بر می گزینند و سپس از طریق غنیمت شمردن چنین فرصتی، ماموریت خود را در زمینه  کارآفرینی آغاز می کنند.

مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران، شما را با این نکته آشنا خواهد ساخت که افرادی می توانند در زمینه ی کارآفرینی و فعالیت در این وادی موفق شوند که از فرصت های مختلفی که در طول زندگی برایشان پیش می آید، به خوبی استفاده کنند و از فرصت سوزی به دور باشند.

ویژگی های یک کارآفرین چیست؟

جست و جوی فرصت های جدید برای کارآفرینی

جست و جوی فرصت های جدید برای کارآفرینی، جزو اصلی ترین توصیه های اندیشمندان اقتصادی برای رونق اقتصادی جوامع می باشد.

کارآفرینانی همچون مهندس مهدی ورقایی، از جمله افرادی هستند که استفاده از فرصت های گوناگون را یکی از رموز موفقیت خود معرفی می کنند که این امر، نشاندهنده ی جایگاه والای استفاده از فرصت ها در امر کارآفرینی می باشد. ممکن است بسیاری از افرادی که در وقت و موقعیت مناسب، فرصتی را از دست می دهند، برای بار دوم هرگز نتوانند چنین فرصتی را به دست آورند.

به همین دلیل است که استفاده از فرصت های پیش رو اهمیت بسیار بالایی در موفقیت انسان ها برای ورود به عرصه ی کارآفرینی خواهد داشت. یکی از برترین فرصت هایی که می توان از آن برای کارآفرینی استفاده کرد، مهاجرت به کشورهای خارجی در راستای درآمدزایی و کارآفرینی می باشد.

شرکت الست گروپ که زیر نظر مهندس مهدی ورقایی اداره می شود، یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی در سطح کشور ما می باشد که در امر مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی مشغول به فعالیت می باشد و شما می توانید به سبب همکاری با این شرکت و مهاجرت به کشورهای خارجی، فعالیت اساسی خود را برای کارآفرینی آغاز کنید.

خلاقیت بالا

خلاقیت بالا
خلاقیت بالا

شاید بتوان گفت اصلی ترین شاخصه ی یک کارآفرین نمونه را می توان بالا بودن میزان خلاقیت او دانست. این امر مسلم است که بیش از نصف افرادی که به عنوان کارآفرینان نمونه شناخته می شوند، حتما شاخصه ای به نام خلاقیت را در روند کارآفرینی خود به کار گرفته اند. خلاقیت بدین معنی است که نگرش افراد نسبت به موضوعات و مسائل مختلف، همانند نگرشی عمومی و عادی نباشد.

افرادی که خلاقیت بالایی دارند، مسائل را به گونه ای در نظر می گیرند که بتوانند تغییراتی در آن حاصل کرده و از چنین تغییراتی به نفع خود بهره ببرند.

مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران، ما را با این نکته آشنا می سازد که خلاقیت، چاشنی اصلی کارآفرینی می باشد که اگر این خلاقیت همراه با همت والا بوده باشد، می تواند در مدت زمانی کوتاه، ثمرات پرباری با خود به همراه داشته باشد.

خلاقیت نه تنها در امر کارآفرینی، بلکه در طول زندگی و برای پیشبرد اهداف زندگی، لازم و ضروری می باشد

خلاقیت نه تنها در امر کارآفرینی، بلکه در طول زندگی و برای پیشبرد اهداف زندگی، لازم و ضروری می باشد. در طول تاریخ، شاهد این مسئله بودیم که اندیشمندان تاثیر گذار بر جهان، همه و همه بی شک دارای خلاقیت بالایی بوده اند و این امر نشان از اهمیت خلاقیت در مسیر موفقیت دارد.

نحوه ی بهره مندی کارآفرینانی همچون مهندس مهدی ورقایی از خلاقیت خود به گونه ای است که با سنجش شرایط، به خوبی می توانند بهترین راه و سیره ی پیشنهادی را برای موفقیت سایر افراد و کارآفرینی برای آن ها فراهم سازند.

به طور مثال؛ از آنجایی که آقای مهندس مهدی ورقایی به عنوان رئیس هیئت مدیره ی شرکت الست گروپ شناخته می شوند، مسیری مناسب را برای افرادی که قصد پیشرفت و کارآفرینی داشته باشند، ترسیم کرده است.

شرکت الست گروپ به سبب فراهم سازی شرایط برای مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی، موقعیت مناسبی را فراهم می کند تا به کشف استعدادهای نهفته در برخی از افراد کمکی کرده باشد.

شما نیز برای همکاری با این شرکت می توانید با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را در مورد نحوه ی همکاری با این شرکت، به دست آورید.

ریسک پذیری در موقعیت های مختلف

ریسک پذیری در موقعیت های مختلف
ریسک پذیری در موقعیت های مختلف

از جمله شاخصه هایی که می توان برای موفقیت یک فرد در بحث کارآفرینی بیان کرد، پذیرش ریسک های مختلف در مسیر بسط و توسعه ی ایده های متنوع می باشد. ریسک پذیری را می توان یکی از ارکان اساسی موفقیت در کارآفرینی دانست. هر چند که برخی از کارآفرینان، مخالف ریسک پذیری در انجام کارهای خود می باشند؛

اما این امر مسلم و قطعی است که معمولا کارآفرینانی که ریسک پذیری بالایی در انجام امور خود به کار می برند، مسیر موفقیت و پیشرفت شغلی خود را سریع تر از دیگران طی می کنند.

اما در هر حال این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که اگر فردی توانایی شناخت و تشخیص موقعیت های مناسب را ندارد، بهتر است از ریسک پذیری هایی که درصد بالایی دارند، اجتناب کنند.

ریسک پذیری را می توان یکی از مهارت های افراد در مسیر پیشرفت و ترقی دانست

ریسک پذیری را می توان یکی از مهارت های افراد در مسیر پیشرفت و ترقی دانست. از آنجایی که ریسک پذیری به عنوان مهارتی خاص شناخته می شود، بهتر است افرادی که آشنایی چندانی با این مهارت ندارند، از ریسک پذیری بیش از حد خودداری کنند.

با مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران، به خوبی متوجه این نکته می شویم که بسیاری از این کارآفرینان از طریق ریسک پذیری در موقعیت های مناسب به چنین جایگاهی رسیده اند و بدون ریسک پذیری، احتمال موفقیت این افراد در کارآفرینی بسیار پایین بود.

برخی از کارآفرینان نیز ریسک پذیری را به عنوان چاشنی سرمایه گذاری خود استفاده می کنند و گاهی اوقات در صورت صلاحدید و مشورت با اطرافیان، در مورد برخی از امور خود ریسک می کنند.

باید توجه داشت که مشورت با متخصصین و منابع آگاه پیش از هر نوع ریسک، امری ضروری می باشد. آقای مهندس مهدی ورقایی از جمله کارآفرینان نمونه ای است که به کارگیری ریسک پذیری در امور  مختلف مدیریت شرکت الست گروپ را به همراه مشورت با اعضای متخصص انجام می دهد.

ترکیب امکانات مختلف و به کارگیری آن ها

ترکیب امکانات مختلف و به کارگیری آن ها
ترکیب امکانات مختلف و به کارگیری آن ها

استفاده ی ترکیبی از امکانات و موقعیت های مختلف پیش آمده برای افراد، می تواند موجب ایده ای برای کارآفرینی گردد. در واقع مساله ی ترکیب امکانات و ابزار را می توان یکی از روش های نوین کارآفرینی به ویژه در جوامع کنونی دانست.

شاید بتوان گفت که هزاران هزار روش مختلف را می توان برای استفاده ی ترکیبی از امکانات و شرایط فراهم کرد. اما مساله اینجاست که چنین ترکیبی باید هم سودمند و مفید بوده باشد و هم با خلاقیت کافی برای شناخته شدن همراه باشد.

در بخش های قبلی مقاله نیز به این امر اشاره کردیم که خلاقیت بالا را می توان اصلی ترین شاخصه ی کارآفرینان نمونه ی کشوری دانست.

بسیاری از کارآفرینانی که ارزش و اهمیت استفاده ی ترکیبی از امکانات و شرایط را به خوبی درک می کنند، از روش های مختلفی همچون آزمون و خطا برای حصول نتیجه ای مناسب در راستای ثمره گیری از ترکیبات مختلف خود استفاده می کنند.

اهمیت و ارزش استفاده از ترکیب های مختلف برای یافتن نتیجه ای مناسب

اهمیت و ارزش استفاده از ترکیب های مختلف برای یافتن نتیجه ای مناسب، به گونه ای نزد برخی از کارآفرینان بالا می باشد که برای چنین موضوعی، سرمایه ی مشخصی را معین کرده و از ریسک پذیری های مختلف در این مسیر استفاده می کنند.

البته در ادامه ی این مقاله نیز با چندی از کارآفرینان نمونه ی کشوری آشنا خواهیم شد و آگاهی از روند صعود و سقوط این افراد برای رسیدن به جایگاه کنونی خود، شما را با اهمیت ریسک پذیری برای موفقیت در عرصه ی کارآفرینی آشنا خواهد کرد.

مهندس مهدی ورقایی از جمله کارآفرینان نمونه ی کشوری می باشند که مطالعه ی روند پیشرفت ایشان در مساله ی کارآفرینی و مدیریت شرکت الست گروپ، می تواند به عنوان عاملی در زمینه ی تشویق افراد برای ورود به عرصه ی کارآفرینی و سرمایه گذاری های مختلف گردد.

شرکت الست گروپ به سبب مدیریت مناسب مهندس ورقایی و همکاران ایشان، به عنوان یکی از برترین شرکت های مهاجرتی در امر مهاجرت دائم و موقت ایرانیان به کشورهای خارجی شناخته می شود.

زندگینامه ی چندی از کارآفرینان مطرح ایرانی

زندگینامه ی چندی از کارآفرینان مطرح ایرانی
زندگینامه ی چندی از کارآفرینان مطرح ایرانی

آشنایی با کارآفرینان ایرانی و مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران، سهم بسیاری در انگیزه بخشی به منظور ورود به عرصه ی کار و کارآفرینی دارد.

افرادی که قصد دارند تا برای کارآفرینی در جامعه ی خود اقدام کنند، بهتر است پیش از هرگونه اقدامی در این زمینه با روش فعالیت کارآفرینان شناخته شده در جامعه ی خود آشنا شوند تا اطلاعات بیشتری در مورد مشکلات پیش روی خود به دست آورند.

همچنین بهتر است افرادی که قصد فعالیت جدی در امر کارآفرینی و سرمایه گذاری را دارند، در صورت فراهم بودن شرایط ،با کارآفرینان شناخته شده ی کشوری مشورت کرده و از تجربیات چنین افرادی استفاده کنند.

مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران شما را متوجه این امر خواهد ساخت که ممکن است برای رسیدن به چنین جایگاهی، چندین بار متحمل شکست های سنگین و کمر شکن شوید. اما نکته ای که باید بدان توجه شود، ناامید نشدن برای پیمودن مسیر پیش رو می باشد.

مهندس مهدی ورقایی یکی از کارآفرینان مطرح و نمونه در کشور ما می باشد

مهندس مهدی ورقایی یکی از کارآفرینان مطرح و نمونه در کشور ما می باشد که مطالعه ی زندگینامه ی ایشان و آشنایی با روش کار ایشان در مساله ی مدیریت شرکت الست گروپ می تواند شما را با مشکلات موجود در این زمینه به خوبی آشنا کند تا در صورت تمایل به فعالیت در این عرصه، با جزئیات کار در امر کارآفرینی و سرمایه گذاری در ایران به خوبی آشنا شوید.

در ادامه قصد داریم تا زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران و به خصوص مهندس مهدی ورقایی را به صورت جزئی مرور کنیم تا با روند موفقیت این افراد در امر کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای ایرانیان آشنا شویم. مسلما مطالعه ی زندگینامه ی این افراد، تاثیر بسیاری در گسترش نگرش شما نسبت به کارآفرینی در کشور ایران و شرایط آن خواهد داشت.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: شهرام شاهکار و تاسیس اسنپ

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: شهرام شاهکار و تاسیس اسنپ
زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: شهرام شاهکار و تاسیس اسنپ

تاکسی اینترنتی اسنپ در ابتدا با نام تاکسی یاب فعالیت خود را در کشور ما آغاز کرده است. شهرام شاهکار که فارغ التحصیل یک دانشگاه معتبر کانادایی به نام بریتیش کلمبیا می باشد، با تاسیس شرکت اسنپ، اقدام به کارآفرینی برای بسیاری از افراد کرده است.

شرکت اسنپ از جمله شرکت هایی است که نوآوری و خلاقیت را به کشور ایران وارد کرده است. آقای شهرام شاهکار از جمله کارآفرینان ایرانی است که به سبب ترکیب خلاقیت و تکنولوژی همراه با ایده یابی از جوامع مدرن، توانسته است در کشور ایران ایده نوینی را پیاده سازد.

اپلیکیشن اسنپ

شاید بتوان گفت که اپلیکیشن اسنپ یکی از کامل ترین و جامع ترین برنامه هایی است که در کشور ما مطرح شده است. تاکسی اینترنتی اسنپ، اولین ایده ای بود که توسط آقای شهرام شاهکار در کشور ما اجرایی شد.

پس از آن ایده های مختلفی همچون اسنپ فود، اسنپ باکس، اسنپ مارکت و … نیز توسط آقای شهرام شاهکار بسط و توسعه یافت.

زمانی که به روند رو به رشد شرکت اسنپ توجه می کنیم، متوجه نکاتی چند در مورد تداوم آقای شهرام شاهکار برای پیمودن این مسیر می شویم. توجه به میزان استفاده از خلاقیت و به کارگیری آن توسط آقای شاهکار، ما را متوجه این نکته می سازد که خلاقیت به همراه عمل را می توان اصلی ترین چاشنی کارآفرینی در کشور ما دانست. مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران می تواند بسیاری از افراد را برای شروع فعالیت در این عرصه راهنمایی کند.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: آقای شهرام شاهکار از یک دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شده است

همان طور که گفته شد، آقای شهرام شاهکار از یک دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شده است و این یعنی مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی می تواند سهم بسیار زیادی در کسب سواد و تجربه ی کافی در امر کارآفرینی داشته باشد.

شرکت الست گروپ که تحت نظر آقای مهندس مهدی ورقایی مدیریت می شود، به عنوان یکی از برترین شرکت های مهاجرتی فعال در ایران شناخته می شود که در امر مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی و به ویژه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف، مشغول به فعالیت می باشد.

همکاری با چنین شرکت هایی را می توان یکی از روش های رسیدن به موفقیت در ایران دانست.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: حمید و سعید محمدی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: حمید و سعید محمدی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: حمید و سعید محمدی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

کمتر کسی در ایران پیدا می شود که نام فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را نشنیده باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تاسیس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، حاصل یک خرید ناموفق بوده است.

دو برادر به نام های حمید و سعید که تخصص بالایی در علوم کامپیوتری داشته اند، به سبب خرید ناموفق یک دوربین عکاسی، ایده ی طراحی یک فروشگاه اینترنتی معتبر را در ذهن پرورانده اند.

آنچه که در مطالعه ی زندگینامه ی این دو برادر موفق توجه ما را به خود جلب می کند، شروع کار به صورت کاملا ساده و با حداقل امکانات می باشد. حمید و سعید محمدی، دو برادری هستند که شرکت دیجی کالا را در سال ۸۵ با حدود ده میلیون سرمایه و پنج نفر نیروی کار راه اندازی کرده اند.

علت بالا بودن سرعت پیشرفت دیجی کالا در مدت زمانی اندک، بهره گیری این دو برادر از تجربیات افراد مختلف و مطالعه ی کافی در مورد کارآفرینی و نحوه ی گسترش آن می باشد.

برادران محمدی بر مساله ی تولید محتوا و عقد قرارداد با شرکت های مختلف و متنوع پایبند بوده اند

برادران محمدی بر مساله ی تولید محتوا و عقد قرارداد با شرکت های مختلف و متنوع پایبند بوده اند؛ به گونه ای که در حال حاضر شاهد این هستیم که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا مرجعی جامع و کامل برای خرید انواع کالاهای مختلف می باشد. رعایت شاخصه های مطرح شده در بخش های قبلی مقاله برای موفقیت در امر کارآفرینی، بسیار موثر خواهد بود.

شاید بسیاری از افراد، موفقیت در امر کارآفرینی و کسب درآمد مناسب برای خود را امری بسیار سخت و دشوار تلقی کنند. در حالی که داشتن امید و حسن ظن به آینده، یکی از اصول اصلی موفقیت کارآفرینان برتر می باشد.

همان گونه که در تاسیس شرکت دیجی کالا نیز این امر کاملا مشهود است. البته این مورد نه تنها در روند پیدایش شرکت دیجی کالا محسوس است، بلکه در بسیاری از شرکت های معتبر کنونی نیز شاهد چنین سیری برای رشد ناگهانی و سریع در مدت زمانی کوتاه بوده ایم.

مطالعه ی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران می تواند این نکته را به اثبات برساند که تحقیق و تلاش کافی برای راه اندازی یک استارت آپ و یا کارآفرینی در ایران، می تواند در صورت درایت مدیران و تاسیس کنندگان، به سر منزل مقصود برسد.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: مهدی ورقایی و شرکت الست گروپ

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: مهدی ورقایی و شرکت الست گروپ
زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: مهدی ورقایی و شرکت الست گروپ

کشور ایران در چندین سال اخیر، با بالا رفتن میزان متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی روبرو شده است. همین امر عاملی است تا بسیاری از افراد به فکر انجام امور مهاجرتی ایرانیان افتاده و اقدام به تاسیس شرکت های مختلف مهاجرتی کنند.

همان طور که در سال های اخیر میزان ایرانیان متقاضی مهاجرت به کشورهای خارجی افزایش یاقته است، به همان مقدار نیز شاهد افزایش شرکت های مهاجرتی نوظهور در کشور بوده ایم.

اما یکی از برترین شرکت های مطرح در سطح کشور که سابقه ای طولانی مدت در امر مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی دارد، شرکت الست گروپ می باشد. شرکت الست گروپ یکی از با سابقه ترین و معتبرترین شرکت هایی است که در امر مهاجرت ایرانیان به کشورهای مختلف جهان فعالیت می کند.

مهندس مهدی ورقایی به عنوان رئیس هیئت مدیره ی این شرکت، رواج مهاجرت های متعدد توسط ایرانیان به کشورهای خارجی را چندین سال پیش از افزایش چنین درخواست هایی پیش بینی کرده بود و همین امر موجب شده بود تا مهندس مهدی ورقایی، ایده ی انجام امور مهاجرتی ایرانیان به کشورهای خارجی را در ذهن داشته باشد.

تجربه ی بالا در حوزه ی مهاجرت

مهندس مهدی ورقایی یکی ازکارآفرینان برتر کشور ما شناخته می شود و علت این امر نیز تجربه ی بالای ایشان در حوزه ی مهاجرت به کشورهای مختلف جهان می باشد.

مهندس مهدی ورقایی به عنوان یکی از کاربلدان عرصه ی تجارت بین الملل نیز شناخته می شود و به همین سبب توانسته است تا بسیاری از ایرانیان را برای مهاجرت به کشورهای خارجی و راه اندازی انواع کسب و کارهای مختلف و سرمایه گذاری با سود بالا راهنمایی کند.

در واقع می توان گفت که یکی از اصلی ترین رسالت های شرکت مهاجرتی الست گروپ این است که بهترین مقاصد سرمایه گذاری و کسب درآمد در کشورهای خارجی را به ایرانیان متقاضی مهاجرت به این کشورها معرفی کند.

الست گروپ به عنوان یک شرکت بین المللی و با سابقه در حیطه ی کاری خود شناخته می شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد دارند تا از طریق نهادهای معتبر برای مهاجرت به کشورهای خارجی اقدام کنند، بایستی شرکت الست گروپ را به عنوان شرکتی برای انجام امور خود در نظر داشته باشند.

شما نیز در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را داشته باشید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور مهاجرتی خود، با کارشناسان و وکلای بین المللی شرکت الست گروپ تماس گرفته و سوالات مد نظر خود را در این باره مطرح کنید. مدیریت مدبرانه ی آقای مهندس مهدی ورقایی، موجب شده است تا روند رشد شرکت الست گروپ همچنان مثبت باشد.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: حسام آرمندهی و ایجاد کافه بازار

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: حسام آرمندهی و ایجاد کافه بازار
زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: حسام آرمندهی و ایجاد کافه بازار

میزان استفاده از گوشی های هوشمند در دهه ی، اخیر با افزایش بی رویه ای همراه بوده است. این عبارت برای یک فرد کارآفرین و خلاق به معنی فرصت می باشد. فرصتی برای بهره وری و اشتغال آفرینی در جامعه که با سود مناسب اقتصادی نیز همراه خواهد بود.

حسام آرمندهی از جمله افرادی است که استفاده ی مناسب را از چنین فرصتی برده است و اقدام به طراحی برنامه ای به نام کافه بازار کرده است. کافه بازار برنامه ای ویژه برای دانلود انواع اپلیکیشن های اندروید می باشد که میزان رواج و گسترش این برنامه در ایران بسیار بالا می باشد.

کافه بازار در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین منابع دانلود اپلیکیشن های اندروید برای ایرانیان شناخته می شود و این امر به معنی موفقیت حسام آرمندهی در کارآفرینی خود بوده است.

با بررسی و تحلیل زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران و فعالان این عرصه، به این نتیجه می رسیم که هر موقع افرادی با خلاقیت و نگرشی نو اقدام به ایجاد اشتغال و راه اندازی ایده کرده اند، در کار خود موفق بوده اند.

این فرد چندین بار طعم شکست را در پروژه های خود چشیده است

نگاه به روند رشد حسام آرمندهی، ما را متوجه این نکته می سازد که این فرد چندین بار طعم شکست را در پروژه های خود چشیده است و پس از گذراندن این شکست ها، موفق به طراحی اپلیکیشنی جامع و کامل شده است.

به همین علت است که مکررا این نکته ذکر می شود که کارآفرینی مساله ای است که نیاز به تلاش فراوان و گذراندن سختی های متعدد دارد. بسیاری از کارآفرینان برتر ایرانی حتی پس از موفقیت خود در یک زمینه ی خاص، دست از تلاش نکشیده و به مسیر خود ادامه داده اند.

از جمله ی این افراد می توان به مهندس مهدی ورقایی اشاره کرد. مهندس مهدی ورقایی در حال حاضر نیز با مدیریت مناسب شرکت الست گروپ، توانسته است روند رو به رشد این شرکت را در پیش گیرد و زمینه را برای مهاجرت قانونی ایرانیان متقاضی به کشورهای خارجی فراهم کند.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: غلامعلی سلیمانی و ایده ی به وجود آمدن کاله

به جرات می توان گفت که آقای غلامعلی سلیمانی، یکی از برترین کارآفرینان ایرانی می باشد که دست از هدف خود نکشیده و پروسه ی طولانی مدتی را برای تاسیس شرکتی معتبر و مشهور گذرانده است.

آقای سلیمانی پس از تحصیل در رشته ی کامپیوتر، به کشور آمریکا برای ادامه ی تحصیل سفر می کند ولی در این کشور از تحصیل منصرف شده و فعالیت شغلی خود را آغاز می کند. پس از گذراندن مدت زمانی مشخص و عدم موفقیت در زمینه های کاری مختلف، غلامعلی سلیمانی به کشور خود باز گشته و اقدام به تاسیس شرکت های مختلف تولید مواد غذایی کرده است.

شرکت های گیلان، دمس و سولیکو

شرکت های گیلان، دمس و سولیکو، از جمله سرمایه گذاری های اصلی آقای سلیمانی در طول شش سال فعالیت در ایران بوده است.

اما دو شرکت گیلان و دمس بنا به دلایلی نتوانسته اند روند رو به رشد خود را در پیش گیرند و در نهایت این پروژه ی سولیکو بوده است که توسط آقای سلیمانی تکمیل شده و فرآورده های گوشتی آمل و کاله را به وجود آورده است.

بررسی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران همانند آقای سلیمانی و مهندس مهدی ورقایی، می تواند به عنوان عاملی انگیزه بخش در زمینه اعمال سرمایه گذاری در اموری چون راه اندازی استارت آپ ها و ایجاد اشتغال در جامعه باشد.

سولیکو در حال حاضر یکی از بزرگترین هلدینگ های کشوری در صنایع غذایی ایران شناخته می شود و الست گروپ نیز یکی از برترین شرکت های مهاجرتی برای مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی می باشد. این دو شرکت و دو ایده، حاصل تلاش و کوشش دو فرد کارآفرین و محقق در زمینه ی تجارت های مختلف بوده است.

از این رو می توان نتیجه گرفت که تلاش کافی برای ایجاد یک پروژه، هر چند که ممکن است با چندین شکست همراه باشد، اما در نهایت می تواند بسیار بزرگ و با ابهت به موفقیت مورد نظر دست یابد.

زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران‎‎: مرتضی سلطانی و زر ماکارون

مرتضی سلطانی و زر ماکارون
مرتضی سلطانی و زر ماکارون

یکی دیگر از شناخته شده ترین شرکت هایی که در امر تولید مواد غذایی موفقیت های چشمگیری را به دست آورده است، شرکت زر ماکارون می باشد. مرتضی سلطانی به عنوان یکی از برترین کارآفرینان نمونه در کشور ما، مسیر بسیار پیچیده ای را برای تاسیس این شرکت پیموده است.

با بررسی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران و به ویژه آقای مرتضی سلطانی، می توان نتیجه گرفت که برای موفقیت در امر کارآفرینی و تاسیس شرکتی موفق، نیاز به تلاش فراوان و تحقیق و تفحص در موضوع مورد نظر می باشد.

آقای سلطانی فعالیت شغلی خود را با فرش فروشی آغاز کرده است و پس از تغییر فعالیت خود در چندین زمینه ی شغلی، بالاخره توانسته است با تاسیس شرکت آرد صنعتی، به ثبات تقریبی در زمینه ی فعالیت خود برسد.

پس از تاسیس شرکت آرد زر، ایده ی تاسیس زر ماکارون نیز به ذهن چنین فردی رسیده است که حاصل آن تاسیس شرکتی معتبر و شناخته شده در زمینه ی تولید و توزیع مواد غذایی می باشد.

یکی از راه هایی که می توان به سبب آن برای ورود به عرصه ی کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه اقدام کرد

یکی از راه هایی که می توان به سبب آن برای ورود به عرصه ی کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه اقدام کرد، آشنایی با فراز و نشیب های کارآفرینان موفق ایرانی برای رسیدن به جایگاه کنونی خود می باشد.

همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای پیشرفت در زمینه های مختلف نیز می تواند عاملی برای موفقیت افراد در زمینه ی کارآفرینی باشد.

در حال حاضر مهاجرت به کشورهای خارجی و کسب تجربه در چنین کشورهایی را می توان یکی از بهترین روش های قرار گرفتن در مسیر موفقیت دانست. شرکت مهاجرتی الست گروپ از جمله شرکت های معتبر کشوری در امر مهاجرت می باشد که زیر نظر مهندس مهدی ورقایی مشغول به فعالیت می باشد.

مهندس مهدی ورقایی یکی از کارآفرینان برتر کشوری شناخته می شود که همین امر، نشان از موفقیت شرکت الست گروپ در زمینه ی کاری خود دارد.

جمع بندی

کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه همراه با کسب سود فراوان در رشته ی شغلی خاص، از جمله اهداف مشخصی است که بسیاری از افراد برای پیمودن مسیر آن تلاش می کنند.

با بررسی و تحقیق و تفحص در زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران، به این نتیجه می رسیم که کارآفرینی در کشور ما و کسب سود از این طریق، هر چند که مسیر بسیار دشواری را پیش رو دارد، اما محال مطلق نمی باشد.

آشنایی با کارآفرینان برتر ایرانی و شناخت آن ها می تواند روند پیشرفت ما را با تجربیات فراوان چنین افرادی همراه سازد

آشنایی با کارآفرینان برتر ایرانی و شناخت آن ها می تواند روند پیشرفت ما را با تجربیات فراوان چنین افرادی همراه سازد. یکی از نکاتی که با بررسی زندگینامه ی کارآفرینان برتر ایران به آن می رسیم، کسب سواد و تجربه ی فراوان پیش از هرگونه اقدام در زمینه ی کاری خود می باشد. بسیاری از این کارآفرینان، حتی برای موفقیت در عرصه ی کارآفرینی برای سفر به کشورهای خارجی و کسب تجربه در این کشورها نیز اقدام کرده اند.

از جمله ی این کارآفرینان می توان به مهندس مهدی ورقایی اشاره کرد که با کسب تجربه ی فراوان در عرصه های مختلف و مدیریت شرکت الست گروپ، توانسته است این شرکت را به عنوان یکی از شرکت های مطرح ایرانی در امر مهاجرت به کشورهای خارجی معرفی کند.

شما نیز می توانید به سبب همکاری با شرکت مهاجرتی الست گروپ، برای کسب سرمایه و یا تجربه و سواد در کشورهای خارجی اقدام کرده و سپس تبدیل به یک کارآفرین نمونه ی کشوری شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی همکاری با این شرکت، می توانید با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت جستجو مطالب عنوان مد نظر خود را در باکس بالا وارد نمایید.